שיווק ברשתות חברתיות
הרשתות החברתיות המובילות כיום הן:
שיווק ברשתות חברתיות הפך לשכיח מאוד בקרב עסקים רבים. יותר ויותר עסקים הבינו את הכוח העצום של השיווק ברשתות החברתיות ומשתמשים בו בחוכמה וכך חוסכים בהוצאות הפרסום באמצעי התקשורת השונים. אז אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה לעסק שלכם ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים שתוכלו למכור להם את השירות או המוצר שלכם, וכמובן לשלם חצי מהסכום שאתם משלמים לאמצעי פרסום אחרים, זה הזמן להשקיע בשיווק ברשתות החברתיות.
למה כדאי לכם שיווק ברשתות חברתיות?
עסקים רבים מבזבזים כספים על אמצעי פרסום שונים שלא ממש מניבים להם תוצאות כפי שהם רוצים. רובם אינם מודעים לכוחם של הרשתות החברתיות ולחשיפה האדירה שלהם ללא צורך בתקציב גבוה. באמצעות שיווק ברשתות החברתיות יכולים עסקים רבים להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי וממוקד אשר נמצא רק ברשתות החברתיות ולא באמצעי תקשורת אחרים. מעבר לכך, באמצעות הרשתות החברתיות יכולים העסקים להגיע לשווקים חדשים בחו”ל ולהגדלת מאגר הלקוחות שלכם.
מה חשוב להקפיד בעת שיווק ברשתות חברתיות?
רגע לפני שאתם מחליטים לשווק ברשתות החברתיות כדאי לשים לב לכמה פרמטרים חשובים שיעזרו לכם להגיע לחשיפה גדולה יותר:
הגדרת קהל היעד- הגדרת קהל היעד חשובה מאוד בשיווק ברשתות החברתיות. ככל שתגדירו את קהל היעד שלכם כך תוכלו להתמקד בו ולפנות אליו ברשתות החברתיות. דבר זה יביא לכם לקוחות פוטנציאליים אשר מעוניינים במוצר או השירות שאתם מציעים וכל מה שנותר זה רק לסגור איתם את המכירה.
הגדרות מטרות השיווק והציפיות שלכם- הגדרת מטרות העסק והעמידה בהן חשובה עד מאוד שאנו מבצעים שיווק ברשתות חברתיות. חשוב שיהיו מטרות שניתן לעמוד בהן בהתאם לאופי של העסק. מטרות אלה יכולות להיות הגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאליים או הלקוחות החוזרים, צרכים של הקהל היעד, איכות השירות או המוצר ועוד.
הגדרת יעדים שניתן למדוד- הגדרת היעדים של העסק חייבים להיות מדידים, אחרת לא נוכל להשיג את המטרות שלנו מלכתחילה. אם החלטתם על הגדלת מספר האוהדים בדף העסקי שלכם בפייסבוק חשוב שתגדירו את המספר שאתם רוצים להגיע עליו אם השיווק שאתם מבצעים באמצעות קמפיינים. אם החלטתם על הגדלה של 50% חשוב שתעמדו במספר הזה.
כיצד נמדדת הצלחה ברשתות החברתיות?
הצלחה של שיווק ברשתות חברתיות נמדד באמצעות איכות התוכן והאינטראקציה בין האנשים על הפרסום. כלומר אם התוכן שלכם מעניין וגורם למשתתפים לרגשות של כעס, הזדהות, התרגשות ועוד יהיה יותר אינטגרציה וכך תקבלו יותר תגובות על הפרסום ויותר חשיפה לפרסום שלכם, בין אם מדובר על שיווק אורגני או שיווק ממומן.
הגדלת החשיפות ברשתות החברתיות
באמצעות תמונה מפתה ומעניינת שמושכת תשומת לב או סרטון וידאו שקשור למוצר או השירות שאתם רוצים למכור, תוכלו להגיע לחשיפה גבוהה ביותר ואף ללקוחות פוטנציאליים אשר יקנו מכם. מעבר לכך, ניתן להגדיל את האינטראקציה של המשתתפים ואף את התגובות. זכרו תמיד שהמטרה שלכם לגדיל את החשיפה לעסק, על מנת שיגיבו לכם או ישאירו הודעות. תוכן לא שיווקי וממוקד לא יצור עניין סביב השירות או המוצר שאתם רוצים לשווק. הגדלת הקהילה שלכם ופרסום ממומן ואורגני יעזור לכם להשיג את המטרות של העסק ואף להעלות את החשיפות והמכירות של העסק. לכן הקפידו להשקיע בתוכן שלכם עד כמה שאפשר על מנת שיהיה שיווקי, מובן וממוקד.