חברה לשיווק באינטרנט

סביר להניח שגם אתם הבנתם שאתם חייבים, פשוט חייבים להשקיע בפרסום באינטרנט לעסק שלכם. אם אתם לא באינטרנט אתם כאילו לא קיימים יש שיאמרו. אנו חיים בעידן בו האינטרנט הוא חלק מרכזי בחיים של כל אדם כמעט ולכן סביר להניח שתמצאו את קהל היעד של העסק שלכם באינטרנט. משום כך אתם רוצים להופיע שם כשהוא מחפש את השירות או המוצר שלכם, להישאר בתודעה שלו ולחשוף לו את השירותים והמוצרים שלכם. בעזרת חברה לשיווק באינטרנט תוכלו להפוך מעסק קטן לגדול, לצמוח ולגדול הן מבחינה מקצועית והן מבחינת הכנסה אך האם תוכלו לעשות זאת לבד?חברה לשיווק באינטרנט

מדוע חשוב לעבוד עם חברה לשיווק באינטרנט?

כמו בכל תחום תמיד יהיה טוב יותר לעבוד עם איש מקצוע. כאשר אנו נתקלים בתקלה רצינית בצנרת לא נפתח את הרצפה, נשבור את הקירות וננסה לתקן את הצנרת בעצמנו אלא נזמין אינסטלטור. כך גם לגבי כל תחום ובמיוחד בתחום השיווק באינטרנט שצריך לחיות אותו מדי יום, להיות ער לטרנדים שיווקיים העשויים להשתנות לעתים קרובות, להיות ערים לעדכוני גוגל כדי לשמור על דירוגי האתר שלנו ועוד. מכיוון שאתם כבעלי עסק צריכים גם ככה לבצע מגוון רחב של מטלות ולהיות בעלי תחומי אחראיות רבים אחרים הדבר האחרון שאתם צריכים על הראש שלכם הוא להתחיל לבצע גם את עבודת הפרסום של החברה.

האם גודל החברה עשוי להשפיע על הבחירה שלנו?

יש יתרונות וחסרונות לחברות בכל סדר גודל. יש הבדלים בין חברות גדולות וקטנות ובכנות שלא ניתן לענות על השאלה האם עדיף חברה לשיווק דיגיטלי גדולה או קטנה כיוון שזה עשוי להשתנות בהתאם לצרכים שלכם, לתקציב שלכם, לציפיות שלכם ועוד. כך למשל יש סיפורים ודוגמאות על אנשים שנכוו מחברות קטנות והחלו לעבוד עם חברות גדולות (ולהיפך) ומרוצים מהשירות והתוצאות שהם מקבלים ומהצד השני יש בעלי עסקים שמגיעים עם תקציב מוגדר שמאפשר להם לעבוד רק עם חברות קטנות יותר ואין להם בעיה עם זה.

חברה גדולה – היתרונות של חברה גדולה יהיו ללא ספק הכוח והמשאבים שלה. חברה לשיווק באינטרנט גדולה תעסיק עובדים רבים ובדרך כלל כמה עובדים על כל משבצת כך שאם אחד העובדים חולה יש עובד אחר שמגבה אותו ואתם כלקוחות לא צריכים לחכות עד שהעובד שמטפל בכם יחזור ולהקפיא את הפעילות השיווקית שלכם. לחברה גדולה בדרך כלל גם יש יותר קשרים, משאבים ולרוב גם אנשי מקצוע טובים מאוד שכן היא יכולה להרשות לעצמה לשכור אנשי מקצוע כאלה ותרצה שהשם שלה ילך לפניה. החיסרון כמובן יהיה קשור לעלויות הגבוהות בעבודה עם חברה שכזו שכן הלקוח משלם לא רק עבור העבודה עצמה אלא גם עבור המותג והמוניטין של החברה, עבור ההוצאות הרבות של החברה על המשרד, העובדים ועוד.

חברה קטנה – חברה לשיווק באינטרנט קטנה תהיה מאופיינת בדרך כלל כחברת בוטיק חמה ונעימה עם יחס אישי וטוב ללקוח. לרוב היחס יהיה טוב יותר ללקוח כיוון שהוא לא “עוד מספר” אלא שרוצים לשמור עליו ושהוא ימליץ על החברה ולכן נותנים לו אקסטרה תשומת לב. כאשר מדובר בחברה קטנה היא גם לא עסוקה בכמות גדולה מאוד של לקוחות ויכולה לספק ללקוח יותר זמן עבודה ולהקצות לו יותר משאבים בדרך כלל. חברה קטנה גם תגבה עלויות נמוכות יותר מחברה גדולה בדרך כלל. החסרונות של חברה קטנה יהיו בעובדה שאם אחד העובדים חולה זה עשוי לתקוע את הפעילות השיווקית שלכם ולעכב אותה. בנוסף ייתכן ולחברה הקטנה שיש לה פחות הכנסות יהיו גם פחות משאבים לקידום העסק שלכם.

שלב ההיכרות הראשוני – עד כמה הוא קריטי?

בשלב ההיכרות הראשוני ניתן יהיה לבחון את נציג החברה ואת הכימיה שיש לכם אתו. תוכלו לבחון את הזמינות והשירות של החברה, את האנרגיות ביניכם והאם הצד השני קשוב לכם, שואל את השאלות הנכונות ויודע למקד ולאפיין ביחד אתכם כל מה שצריך. בגדול – שלב ההיכרות הראשוני חיוני מאוד להמשך העבודה עם החברה כיוון שאם אתם לא מרגישים בנוח כבר מההתחלה יהיה לכם קשה מאוד להרגיש בנוח בהמשך. הפגישה/השיחה יכולה להיות בטלפון, בזום או פרונטלית אך חשוב יהיה לבדוק את הכימיה כבר מהרגע הראשון. זה בסדר אם לא תרגישו מסורים ב100% לעבודה יחד לאחר הפגישה הראשונה אולם כן חשוב שתהיה לכם הרגשה טובה שעמה תוכלו לראות כיצד להתקדם עם החברה.

מה תחום ההתמחות של החברה והאם הוא רלוונטי לעסק שלכם?

לכל חברה לשיווק באינטרנט יש בדרך כלל התמחות בשירות אחד או שניים. נכון שככל שהחברה גדולה יותר ומחזיקה באנשי מקצוע שכירים המתמחים בתחומים השונים – היא יכולה לספק שירות מקצועי בכל מה שצריך: מתוכן, דרך עיצוב גרפי, ניהול קמפיין ממומן, קידום בגוגל, בניית אתר או דף נחיתה ולעשות את הכול ברמה גבוהה. למרות זאת, בדרך כלל החברה תתבסס על שירות או שניים עיקריים שלה הנחשבים לשירותי הליבה שלה בהם היא מתמחה. בדקו באילו שירותים מדובר והאם תחום ההתמחות הזה משרת גם את האינטרסים שלכם בהתאם לצרכים שלכם. לדוגמה: אם החברה מתמחה בהפקת סרטונים לשיווק בווידיאו אך פחות טובה בקידום אורגני – ייתכן וזה יהיה פחות רלוונטי עבורכם אם אתם תעדיפו להיות מקודמים בגוגל ולהשקיע פחות ביוטיוב וברשתות חברתיות.

האם החברה מספקת שירותים מיוחדים שלא כל חברה מספקת?

חברת שיווק באינטרנט

בהמשך למה שדיברנו בפסקה הקודמת על תחומי התמחות של חברות שיווק באינטרנט אנו רוצים לחדד את העובדה שלא כל חברת שיווק באינטרנט מספקת את אותם שירותים בהכרח או את כל השירותים שעסק צריך בדיגיטל. יש חברות המתמקדות למשל בקידום אורגני, אחרות ברשתות החברתיות וחברות אחרות עשויות להתמחות דווקא בשיווק בווידיאו. אם כן, יש חברות שאפילו לא מספקות שירותים מסוימים כיוון שאין להם איש מקצוע שיכול לספק את העבודה בצורה הטובה ביותר או שאותה חברה פשוט לא רוצה להתעסק עם זה ומכוונת את אסטרטגיית הפרסום של הלקוח רק לדברים שהיא יודעת. זה בסדר גמור ועדיף שהיא תעשה מה שהיא יודעת אך מבחינת הלקוח זה לא תמיד מתכתב עם הצרכים שלו. כך למשל בעסק המבוסס בעיקר על תכנים ויזואליים או שפוטנציאל הצמיחה הטוב ביותר שלו הוא רשתות חברתיות או יוטיוב למשל – בהנחה שחברת הפרסום מספקת שירותים בסיסיים בלבד או לא מספקת אותם כלל בתחומים הללו – ייתכן והוא יעדיף לפנות לחברה המתמחה בשירותים אלו ולאו דווקא שירותים אחרים שהוא אינו צריך.

זמן התקשרות עם החברה – האם אתם מחויבים לתקופה מסוימת?

אחד הדברים שחשוב ביותר לבדוק מול החברה לשיווק באינטרנט שאתם רוצים לעבוד עמה מתקשר לזמן ההתקשרות שלכם עם החברה. יש חברות לשיווק באינטרנט שלא מחייבות את הלקוח לתקופת זמן מסוימת ויש חברות הדורשות מהלקוח לחתום על הסכם עבודה לתקופה מסוימת, לרוב של חצי שנה עד שנה. הסיבה לכך היא כיוון שהחברה משקיעה בלקוח חדש זמן רב באפיון צרכי הלקוח, אפיון העסק, מחקר מתחרים, אפיון קהל היעד ועבודות נוספות שיכולות לקחת שעות של עבודה בנוסף לפגישת ההיכרות הראשונית החינמית שאינה מחייבת את הלקוח לעבוד עם החברה. בשל עובדה זו ייתכן והחברה תרצה להבטיח לפחות X חודשים של עבודה משותפת במידה ותתחיל לעבוד וחודש העבודה הראשון יהיה פחות רווחי עבורה. בנוסף החברה תרצה לדעת שהיא עובדת עם לקוח רציני שלא כל חודש מזגזג לעבודה עם חברה אחרת. לבסוף, כדי להגיע לתוצאות צריך לבצע את העבודה לאורך זמן: בין אם מדובר בבניית אמון וקהל ברשתות החברתיות או קידום אורגני למשל. לכן החברה רוצה מהלקוח התחייבות לעבודה יחד לתקופה מסוימת בה היא מרגישה שתוכל לספק ללקוח תוצאות בצורה הוגנת.

מה טווח המחירים שהחברה מציעה לכם?

העלויות של עבודת השיווק והפרסום הדיגיטלי שתקבלו מהחברה עשויות להשתנות בהתאם לאינספור פרמטרים שונים:

  • השירות שאתם זקוקים לו.
  • היקף השירות והציפיות שלכם לתוצאות.
  • התקציב שלכם.
  • כמה החברה מעריכה את זמן העבודה של עובדיה.
  • גודל החברה – חברה גדולה יותר לרוב תגבה מחירים גבוהים יותר.
  • ועוד…

בדיקת תיק העבודות ולקוחות החברה:

חשוב לבדוק את תיק העבודות של החברה לעומק. בדקו עם אלו לקוחות החברה עובדת ובאילו תחומים. במידה והיא מפרסמת לקוחות בתחום שלכם היא מצד אחד מנוסה ומכירה כבר את התחום ומצד שני כיצד הפרסום שלכם עשוי להתנגש עם אותן חברות בתחום שלכם? האם אתם תקודמו באותן זירות? האם תקדמו את אותם מוצרים/שירותים בדיוק? בתיק העבודות תוכלו גם לבדוק אילו סוגי לקוחות החברה עובדת עמם (לקוחות קטנים, גדולים וכו’).

אילו פרמטרים כדאי לבדוק לפני הבחירה הסופית בחברת השיווק?

מלבד בדיקת תיק העבודות של החברה לשיווק באינטרנט שאתם בוחנים את העבודה עמה, חשוב לבדוק מספר פרמטרים נוספים. כדאי יהיה לבדוק את ההמלצות על החברה ואת רמת האמינות שלהם, מי עומד מאחוריהן וכו’. תוכלו לבדוק המלצות בכרטסת החברה בגוגל ביזנס, בעמוד העסקי של החברה בפייסבוק וגם באתר החברה. בנוסף כדאי יהיה לבדוק את רמת הזמינות של החברה, שירות הלקוחות שאתם מקבלים, מה אתם מקבלים בתמורה להסכם, מה הצפי להתחיל לראות תוצאות בהתאם לתחרות בתחום שלכם והיקף העבודה שלכם ועוד.