הטרנדים בקידום אתרים לשנת 2018

seo 2018אלה שמעורבים בעולם הקידום האורגני יודעים עד כמה מורכב ומשתנה יכול הענף להיות. עם למעלה מ-200 גורמי דירוג והשינויים התכופים באלגוריתם, התעדכנות במגמות SEO היא חובה.

אבל, דבר אחד לא משתנה לעולם והוא: לספק את החוויה הטובה ביותר מבחינת המשתמשים. בשנת 2018, לתוכן איכותי יידרש תהיה נוכחות ודאית, אך ישנם חידושים אחרים בשיטות קידום אורגני שמתווספים לשינויים בהתנהגות המשתמש ובאבולוציה הטכנולוגית. הנה כמה נקודות למחשבה:

גוגל מתואם לאינדקס מובייל ראשוני

כיום, אנחנו עדים למעבר ממחשב שולחני למובייל כשמדובר בדרך המועדפת לגלישה ברשת. כמעט ששים אחוזים מהמשתמשים כיום מגיעים ממכשירי מובייל, וגוגל החליטו לבסוף לגלגל את העדכון לאינדקס מובייל ראשוני. המשמעות היא שהאלגוריתם ישתמש תחילה בתוכן שהאתר שלכם מציע בצפייה במובייל לדירוגו בתוצאות החיפוש.

האינדקס הוזכר בתחילה בשנת 2016 בבלוג של מרכז מנהלי האתרים של גוגל, היכן שהצוות שיתף המלצות. ללא כל ספק, זה יהיה שינוי היסטורי בדרך שבה אתרי אינטרנט מאונדקסים.

אתר אינטרנט רספונסיבי הפך להיות חיוני, וגם נתונים מובנים למחשב שולחני ולגירסת המובייל. מנהלי אתרים לא חייבים לערוך שינוים לקישורים הקנוניים שלהם. כמו כן, מומלץ לערוך ולאשר את גירסת מובייל של האתר לכלי מנהלי אתרים של גוגל.

חיפוש קולי ימשיך לעלות

עזרים וירטואליים כגון גוגל עכשיו, קורטנה וסירי קיצרו את הדרך בין משתמשים ובין התשובות שהם זקוקים להן. סונדר פיצ’אי, מנכ”ל גוגל, הודע שחיפושים קוליים הם יותר מ-20% משאילתות מובייל, מה שמציג אתגר חדש למומחי SEO. לפי התחזיות סוג זה של חיפוש במגמת צמיחה, לכן אופטימיזציה מותאמת ל – Google Voice היא רעיון טוב.

על משווקים לנתח כוונות משתמש כדי לבנות אופטימיזציה נכונה לחיפוש קולי. לרוב, למשתמשים יש ארבע אפשרויות שונות לשאילתות: הם מחפשים ידע (תוכן חינוכי ותשובות מדויקות), מקומות (כגון “בקרבת מקום” וכתובות של עסקים מקומיים), פעילויות (איך לעשות וסוגים אחרים של מדריכים), ואפשרויות רכישה (חנויות מקוונות של המותגים המועדפים עליהם). כדי לבצע אופטמיזציית תוכן לחיפוש קולי, עליכם בוודאות לכלול דף שאלות-תשובות בנוי היטב באתר שלכם, וכך אינפורמציה חשובה תאונדקס בקלות ותוצג למשתמשים. השתמשו במילות מפתח “זנב ארוך” רלוונטיות (חיפושים קוליים בדרך כלל ארוכים יותר בהשוואה לטקסט) והתאימו את התוכן שלכם לשפת שיחה.

בניית קישורים לא הולכת לשום מקום

מחקר של “סטון טמפל” הוכיח פעם נוספת שבניית קישורים לא הולכת לשום מקום. ולא קשה להבין את הסיבה. פרופיל קישורים נכנסים איכותי פועל כמו איתות לגוגל שהאתר שלכם הוא מקור מעולה שמספק ערך לקוראים. אבל עם המאמצים הסטנדרטיים לבניית קישורים, עליכם לחשוב על מושג של רווחיות קישורים. אף על פי שההבדל בין השניים הוא דק, האחרון מציב במרכז את תשומת לב הגולשים.קישורים נכנסים לאתרים

רווחיות קישורים היא על התמקדות ביצירת תוכן עם מעורבות שעונה בפועל על שאלות שמשתמשים עשויים לשאול, מה שגורם לגולשים להתחבר אליכם אורגנית. וכך, אתם מרוויחים בניית קישורים טבעית. אם תרצו להתמקם בדירוג גדול יותר, עליכם להתמקד בבניית קישורים רווחיים מאתרים מוכרים עם סמכות גבוהה. וודאו שאף קישור שמצביע על האתר שלכם אינו מגיע מאתרי צל או ספאם. דחו קישורים גרועים.

תוכן באיכות גבוהה ומילות מפתח חכמות יקדמו אתכם בדרך

טכניקות קידום אורגני חכמות מסתכמות תמיד ביצירת תוכן במחשבה על המשתמשים ועל מנועי החיפוש. כדי להתמודד באמת בים התוכן הבינוני ברשת ולהשיג מיקום טוב יותר, עליכם ליצור תוכן ייחודי, מקורי שלא רק מחנך, אבל גם מספק תשובות ממוקדות שמספקות את כוונות המשתמש. זו הדרך היחידה שבה תוכלו להעלות ביקורים אורגניים. כמובן, שימוש מושכל במילות מפתח יסייע לסורקים לאנדקס את האתר שלכם בקלות. השתמשו בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל כדי למפות מילות מפתח וביטויים רלוונטיים במטרה לשפר את התוכן. בצעו אופטימיזציה חוזרת לתוכן ישן בהתאמה למגמות חדשות של מילות מפתח.

כשזה מגיע לתוכן, וודאו שהטקסט בפוסטים הכתובים שלכם נסרק וניתן להחלפה בקלות. הוסיפו אלמנטים ויזואליים מושכים, ארגנו את האתר שלכם עם ניווט הגיוני, ותמיד התחשבו בחוויית המשתמש. משך השהייה חשוב: תנו למבקרים באתר שלכם סיבה להישאר בסביבה.

נתונים מובנים חשובים יותר מתמיד

מומחי שיווק וקידום אורגני כגון ביל סלאוסי, אריק אנג ומרקוס מילר מאמינים שהרדיפה אחר נתונים מובנים תהפוך למרכזית בשנת 2018. אם נתון מובנה מופיע בדפי חיפוש ראשונים, יש סיכוי רב יותר שמשתמשים יקליקו על קישור מתוך רשימת הקישורים שמופיעים מתחת לתוצאת החיפוש. לפי מחקר של Ahrefs, נתון מובנה למעשה יגנוב קליקים מהמקום הראשון של תוצאות החיפוש. שיפור תצוגה עשירה או תיבות “מה חיפשו בנוסף” משתלם, בעיקר כי זה תופס באופן מיידי את תשומת לב הגולש. זה מאפשר לכם ליצור יותר תנועה, לחסוך בהוצאות קידום ממומן ולזכות ביותר חשיפה.

ללא ספק עליכם לשמור על מגמות SEO אלו אבל כמו כן להתחייב לטכניקות כובע לבן בלבד. כל דבר שאתם עושים כמנהלי אתרים מותיר סימן על האופן שבו הדומיין שלכם נתפס בגוגל.