שיווק ברשתות חברתיות

רשת חברתית היא פלטפורמה אינטראקטיבית באינטרנט שמאפשרת למשתמשים ליצור, לשתף ולתקשר עם אנשים אחרים מכל העולם. ברשתות חברתיות, המשתמשים יכולים להעלות תמונות, וידאו, טקסטים ומידע אישי, ולעקוב אחרי פעילותם של אנשים אחרים על ידי מעקב או חברות.
יתרון מרכזי של רשתות חברתיות עבור עסקים הוא היכולת ליצור קשר ישיר ואישי עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. באמצעות רשתות חברתיות, עסקים יכולים להגיע לקהל הרחב ביותר, לשתף את המוצרים והשירותים שלהם, להקל על יצירת קשר עם לקוחות עבור שאלות, תמיכה ומענה לתלונות, ולקדם מבצעים ומבצעים מיוחדים. בנוסף, רשתות חברתיות מאפשרות לעסקים לקבל משוב ישיר מהלקוחות וללמוד את צרכיהם ורגשותיהם ולשפר את המוצרים והשירותים שלהם בהתאם.

שיווק ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות המובילות כיום הן:

1. פייסבוק – פלטפורמה ענקית עם מעל 2.7 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, המאפשרת לקוחות ועסקים ליצור חיבור אישי ולשתף תוכן מגוון.
2. יוטיוב – אתר שיתוף סרטונים גדול ביותר בעולם, המאפשר למשתמשים לצפות, להעלות ולשתף סרטונים.
3. טוויטר – פלטפורמת ציוצים שמאפשרת חיבור, שיתוף ותקשורת קצרה וציבורית באורך 280 תווים.
4. אינסטגרם – מדף שיתוף תמונות ווידאו המאפשר למשתמשים לשתף את חייהם ולהקליט את רגעים היומי המעניינים אותם.
5. לינקדאין – רשת חברתית המתמקדת במקצועות תעסוקה ובניית רשתות עסקיות. מסייעת למשתמשים למצוא עבודה מתאימה, ליצור קשרים בעסקים, ולשתף ידע וניסיון מקצועי.
בסופו של דבר, רשתות חברתיות מספקות כלי חשוב לקידום ושיווק עסקים במהירות ויעילות. הן מאפשרות לעסקים להתמודד ביעילות עם תחרות, ליצור מראש ייחודי ומותאם אישית, ולחבר ישירות עם לקוחות מעניינים. בנוסף, רשתות חברתיות נותנות לעסקים יכולת להתמודד ולפתור בעיות עם לקוחות, לבנות תמונת מותג חזקה ולהישאר עדכניות עם טרנדים חדשים ושינויים בשוק.

שיווק ברשתות חברתיות הפך לשכיח מאוד בקרב עסקים רבים. יותר ויותר עסקים הבינו את הכוח העצום של השיווק ברשתות החברתיות ומשתמשים בו בחוכמה וכך חוסכים בהוצאות הפרסום באמצעי התקשורת השונים. אז אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה לעסק שלכם ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים שתוכלו למכור להם את השירות או המוצר שלכם, וכמובן לשלם חצי מהסכום שאתם משלמים לאמצעי פרסום אחרים, זה הזמן להשקיע בשיווק ברשתות החברתיות.

למה כדאי לכם שיווק ברשתות חברתיות?

עסקים רבים מבזבזים כספים על אמצעי פרסום שונים שלא ממש מניבים להם תוצאות כפי שהם רוצים. רובם אינם מודעים  לכוחם של הרשתות החברתיות ולחשיפה האדירה שלהם ללא צורך בתקציב גבוה. באמצעות שיווק ברשתות החברתיות יכולים עסקים רבים להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי וממוקד אשר נמצא רק ברשתות החברתיות ולא באמצעי תקשורת אחרים. מעבר לכך, באמצעות הרשתות החברתיות יכולים העסקים להגיע לשווקים חדשים בחו”ל ולהגדלת מאגר הלקוחות שלכם.

מה חשוב להקפיד בעת שיווק ברשתות חברתיות?רשתות חברתיות ושיווק בהן

רגע לפני שאתם מחליטים לשווק ברשתות החברתיות כדאי לשים לב לכמה פרמטרים חשובים שיעזרו לכם להגיע לחשיפה גדולה יותר:

הגדרת קהל היעד- הגדרת קהל היעד חשובה מאוד בשיווק ברשתות החברתיות. ככל שתגדירו את קהל היעד שלכם כך תוכלו להתמקד בו ולפנות אליו ברשתות החברתיות. דבר זה יביא לכם לקוחות פוטנציאליים אשר מעוניינים במוצר או השירות שאתם מציעים וכל מה שנותר זה רק לסגור איתם את המכירה.

הגדרות מטרות השיווק והציפיות שלכם- הגדרת מטרות העסק והעמידה בהן חשובה עד מאוד שאנו מבצעים שיווק ברשתות חברתיות. חשוב שיהיו מטרות שניתן לעמוד בהן בהתאם לאופי של העסק. מטרות אלה יכולות להיות הגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאליים או הלקוחות החוזרים, צרכים של הקהל היעד, איכות השירות או המוצר ועוד.

הגדרת יעדים שניתן למדוד- הגדרת היעדים של העסק חייבים להיות מדידים, אחרת לא נוכל להשיג את המטרות שלנו מלכתחילה. אם החלטתם על הגדלת מספר האוהדים בדף העסקי שלכם בפייסבוק חשוב שתגדירו את המספר שאתם רוצים להגיע עליו אם השיווק שאתם מבצעים באמצעות קמפיינים. אם החלטתם על הגדלה של 50% חשוב שתעמדו במספר הזה.

כיצד נמדדת הצלחה ברשתות החברתיות?

הצלחה של שיווק ברשתות חברתיות נמדד באמצעות איכות התוכן והאינטראקציה בין האנשים על הפרסום. כלומר אם התוכן שלכם מעניין וגורם למשתתפים לרגשות של כעס, הזדהות, התרגשות ועוד יהיה יותר אינטגרציה וכך תקבלו יותר תגובות על הפרסום ויותר חשיפה לפרסום שלכם, בין אם מדובר על שיווק אורגני או שיווק ממומן.

הגדלת החשיפות ברשתות החברתיות

באמצעות תמונה מפתה ומעניינת שמושכת תשומת לב או סרטון וידאו שקשור למוצר או השירות שאתם רוצים למכור, תוכלו להגיע לחשיפה גבוהה ביותר ואף ללקוחות פוטנציאליים אשר יקנו מכם. מעבר לכך, ניתן להגדיל את האינטראקציה של המשתתפים ואף את התגובות. זכרו תמיד שהמטרה שלכם לגדיל את החשיפה לעסק, על מנת שיגיבו לכם או ישאירו הודעות. תוכן לא שיווקי וממוקד לא יצור עניין סביב השירות או המוצר שאתם רוצים לשווק. הגדלת הקהילה שלכם ופרסום ממומן ואורגני יעזור לכם להשיג את המטרות של העסק ואף להעלות את החשיפות והמכירות של העסק. לכן הקפידו להשקיע בתוכן שלכם עד כמה שאפשר על מנת שיהיה שיווקי, מובן וממוקד.