מה זה קידום ממומן בגוגל PPC ואיך זה עובד?

אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה PPC

פי פי סי הוא בעצם קיצור של “פיי פר קליק”, וכשמו כן הוא הכוונה לתשלום פר קליק. מדובר במצב בו המפרסם משלם רק כאשר הגולש לוחץ על המודעה שפירסם אשר מעבירה אותו לאתר של בעל העסק המפרסם. ישנן מספר פלפטורמות שבהן אפשר לפרסם בשיטת הפי פי סי, כאשר המפורסמת מבין כולן היא פלטפורמת הקידום הממומן בגוגל אשר מאפשרת לפתוח קמפיינים פרסומיים בין היתר בפלטפורמות כמו אינסטגרם ופייסבוק.

להבדיל מקידום אתרים אורגני, שיטת הפי פי סי בולטת ביתרון שלה בקלות והמהירות בה ניתן להקים קמפיין פרסומי. היופי הוא שבתוך דקות עד שעות אחדות יהיה ניתן כבר למצוא את הפרסומים המדוברים במנוע החיפוש ברשתות החברתיות (תלוי בגודל הקמפיין).

ppc - פיי פר קליק

 

איך זה עובד בפועל?

ה”פלטפורמות” עליהן דיברנו בפסקה הקודמת, נקראות גם “אדווארדס” / “גוגל אדס”, תוכנית הפרסום של גוגל אשר יוצרת לנו בעצם את קמפיין הפרסום בו אנו מעוניינים. לצורך הדוגמא, נניח וברשותנו חנות לתכשיטי יוקרה נכתוב במודעה: “תכשיטי יוקרה במחירים שלא נראו! מבצע מטורף לקראת העונה הכי לוהטת בשנה-טבעת יהלום 24 קראט ב-7,000 ש”ח בלבד!”. כעת, משיצרנו את המודעה שלנו ניתן לגוגל הסבר לאיזה מילות מפתח אנחנו רוצים לקשר את המודעה שלנו, נגדיר את התקציב שלנו ונתחיל את הקמפיין.

דירוג בתוצאות החיפוש הממומנות– איך זה עובד?

נמשיך עם הדוגמא מהפסקה הקודמת. אין ספק שאנו לא היחידים אשר מפרסמים עסק לתכשיטי יוקרה, ומאחר ואנו מודעים לעובדה זו, עלינו להתייחס למספר אספקטים שאמורים לעבוד במקביל:

“מכירה פומבית”- עם כמה שזה נשמע מצחיק, למרות שכל ההליך נוצר מאחורי הקלעים ולא מוצג למשתמש, בעצם מה שקורה הוא שמי שמציע את התשלום הגבוה ביותר בעבור הקמפיין יקבל את המקום הכי טוב בתוצאות החיפוש. אבל היי, חכו לסעיף הבא ותתכוננו להתבלבל מעט.

“מדד ההצלחה“- אם בסעיף הקודם דיברנו על מי שיש לו יותר כסף כך הוא יותר יצליח, סעיף זה מציג אספקט לפיו חשובה יותר הרלוונטיות של העסק. אמנם זה נשמע כמו סתירה לסעיף הקודם איך אין זה המצב; תוצאות חיפוש רלוונטיות משמרות את המצב בו גוגל לא רוצה לתת לנו תוצאות חיפוש של המתחרים שלנו. אחרי הכל בשורה התחתונה, אם יופיע לנו מנוע חיפוש שידע להעניק לגולשים את מה שהם צריכים בדיוק המרבי ביותר, כנראה שלא היינו צריכים את גוגל מלכתחילה. על כן, גוגל תעדיף מפרסמים בעובדים בצורה נכונה ומדויקת, ומעניקים לגולשים תוצאות רלוונטיות ומכוונות למה שהם מחפשים.

איכות המודעה ודף הנחיתה- עד כמה המלל והתוכן של המודעה מנוסח היטב? עד כמה הקורלציה בין מה שהמודעה מציגה למה שהמחפשים רצו למצוא גבוהה? עד כמה הדף שאליו יגיעו המשתמשים לאחר ה”קליק” איכותי ורלוונטי לנושא המבוקש? לכל ההיבטים האלו השפעה גדולה על הצלחת הקמפיין מבלי שום קשר לכסף שהושקע בו.

כמות הקלקות משוערת- אולי המדד הכי חשוב בין כל אלו שציינו. הרי מה שהכי מעניין אותנו הוא כמה אנשים יקליקו, מאחר ומכאן נכנס מדד הכסף; ככל שילחצו על המודעה יותר, כך יגדל ציון מילות המפתח ואיכות המודעה, ובעקבות כך כמובן יקטן התשלום עבור כל קליק.

אז עם כמה שזה נשמע מוזר, גוגל, כמו כל בחורה עם קלאס, תעדיף בסופו של דבר לקבל פחות כסף באופן מיידי באם תוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות ואיכותיות. אם נתייחס לגוגל רגע כאל משקיע, היא בעצם מתגמלת אותנו במיקום גבוה יותר ובעלות נמוכה יותר פר קליק, מאחר והיא רוצה בסופו של דבר שיקליקו יותר על המודעות שלה. ווין ווין, לא?

אס אי או אנליטיק שיווק באינטרנט