קידום אתרים בגוגל SEO- דגשים

הפירמידה ההפוכה- קידום אתרים בגוגל | קידום אורגני  (SEO | אס אי או) יעיל ומהיר יותר.

את זה שהבסיס לשיווק במנועי חיפוש מתחיל בראש ובראשונה במחקר מילים כולנו יודעים. אבל יש כמה דברים שאולי כדאי להתעכב עליהם יותר כדי לקבל תוצאות יותר מהירות, יותר אפקטיביות והכי חשוב-יותר רווחיות.

אז בואו נתעכב רגע על חקר המילים, שמתחלק למספר שלבים:

שלב ראשון- הכרת ביטויים ומילות מפתח: תחילה, אנו בודקים את האתר או את העסק איתו אנו עובדים, נשלוף מילים וביטויים ונבדוק אותם בכלי המילים. בעצם הפעולה הזו, אנו מקבלים התרשמות ראשונית מול מה אנו עובדים ולאילו מילים או ביטויים יש יותר ביקוש או פחות ביקוש. בצורה זו נדע במה להתמקד יותר ובמה להתמקד פחות, נכיר ביטויים שלא לקחנו בחשבון ונשמיט כאלו שפחות השיגו תוצאות עד כה.

שלב שני- מאני טיים: לאחר שבחרנו את המילים הרלוונטיות בעבורנו, מתחילים בעבודה האמיתית. כאמור, נוסיף תכנים חדשים בהתאם לביטויים הרלוונטיים שמצאנו, שעד כה לא היו קיימים באתר. בעצם צירוף אותן מילים אנו משפרים את נוכחות האתר בגוגל.

שלב שלישי- לומדים מטעויות: מרבית האנשים שמתעסקים בקידום אתרים לפעמים לא שמים לב לטעות שחוזרת על עצמה שוב ושוב במהלך חקר המילים, והיא קודם כל להתמקד בביטויים הכי קשים ואלו שכולם מחפשים, ורק אחר כך לעבור לביטויים אחרים. שימו לב כי זו טעות שעלולה ממש להקשות על העבודה השוטפת ובעיקר משיגה תוצאות שפחות דרושות ויעילות לקידום האתר שלנו.

קידום אתרים בגוגל SEO

למה בעצם הטעות הזאת משפיעה עלינו כל כך וכיצד ניתן להמנע ממנה?

ראשית כל, נצטרך להבין- למה המשתמש מתכוון?

לדוגמא- אם המשתמש מחפש “מחשב נייד”, למה הוא מתכוון? האם הוא רוצה לקנות מחשב נייד או שבכלל מחפש מקום שמתקן מחשבי נייד? האם ניתן להסיק מסקנה כלשהי מכוונת החיפוש במקרה זה? לא. אז נכון, זו טעות של משתמש “צעיר” שיכול להיות שהיה יכול לכוון טוב יותר את כוונתו בערך שהזין, אך משתמש “מתקדם יותר”, שכבר ביצע בעבר חיפוש או שניים, יוכל לחפש ביטויים ממוקדים ויעילים יותר כמו: “תיקון מחשבים ניידים במודיעין” באם התכוון לחפש מעבדת מחשבים או לחילופין “מחשבים ניידים למכירה במודיעין” באם רצה לרכוש מחשב נייד חדש. במצב הזה כבר יותר ברור לאן מכוון המשתמש והעבודה הופכת קלה לכולנו.

חשוב לשים לב כי למשתמשים אלו לאו דווקא יש כוונה לרכוש, אלא רק לבדוק את השטח ולבדוק אופציות אפשריות.

הכנו לכם רשימה שתאפשר להבין את מה שהסברנו עד כה- שלבי החיפוש של הלקוח:

שלב ראשון-חיפוש ראשוני למידע כללי:כמו שציינו לפני, המשתמש בשלב זה סוקר את השטח.

שלב שני- חיפוש משני יותר ממוקד. כאן בעצם המשתמש מביע יותר עניין וספציפי יותר בכוונותיו.

שלב שלישי- חיפוש “על מנת“: בשלב זה הלקוח בעצם מבצע חיפוש המשכי שכולל רצון לרכוש מוצר, לקבל שירות או לכוון למותג ספיצפי.

חשוב מאד! השלבים הללו לאו דווקא מספיקים ועל מנת לקבל תוצאות מבטיחות נצטרך “לעזור” ללקוח לחזור ולבקר אותנו או את דף הנחיתה שזנח מסיבה כזו או אחרת לצורך השלמת התהליך.

איך עושים זאת?

למזלנו, ישנם לא מעט אמצעים שעומדים לרשותנו- תכנים רלוונטים שעונים על הצורך אודות המוצר או השירות בו הלקוח היה מעוניין, רימרקטינג, ניוזלייטרים, פרסום מאמרי יח”צ (בדיוק כמו זה שאתם קוראים עכשיו) והרשימה עוד לגמרי ארוכה…

אז מה הקשר בין כל זה למילות המפתח עליהם דיברנו עד כה?

רשימת מילות המפתח מורכבת מערכי חיפוש קצרים יחסית, אך לרשימת הביטויים שמרכיבים אותה ביחד, יש משקל גדול מאד להצלחת הקידום בגוגל. מילות מפתח אלה נמצאות בכל אסטרטגיה של מקדם אתרים.

ביטויי זנב קצר- ביטויים בעלי נפח גבוה, לרוב של מקסימום 2 מילים. (לדוג’- מחשב נייד)

ביטויי זנב בינוני- ביטויים בעלי נפח בינוני של מקסימום 3 מילים. (לדוג’- מחשב נייד במודיעין)

ביטויי זנב ארוך- ביטויים בעלי נפח נמוך יותר. ביטויים אלו הם יותר ספציפיים בערך המוזן והם אלו שאנחנו הכי ממליצים עליהם. (לדוג’- מחשב נייד זול במודיעין)

למה בעצם מקדמי אתרים ממליצים יותר לקדם מילות מפתח בזנב ארוך?

מהיר יותר- ככל שנפח המילה נמוך יותר, כך היא הופכת לפחות תחרותית עם מילים אחרות, מה שהופך את הקידום למהיר יותר. שילוב מילים מסוג זה יכול ליצור תנועה והמרות לאתר במינימום זמן ומקסימום תוצאות ראשוניות.

ממוקד יותר- אז נכון, ביטויי הזנב הארוך אולי מביאים פחות תנועה לאתר משאר סוגי הביטויים, אבל בגלל שהם יותר ממוקדים, פוטנציאל ההמרה שלהם הרבה יותר גדול משאר סוגי הביטויים.

קידום לפי אזור- מדובר במילות מפתח שמתמקדות לפי האזור המבוקש, שבמקרים רבים מקדמים בתי עסק אזוריים כמו מלונות, מסעדות, אולמות, חנויות וכ’ו. בגלל המיקוד האזורי ביטויי זנב ארוך מהווים חלק מרכזי באסטרטגיית קידום האתר של עסקים.  (לדוג’- תיקון מחשב נייד במודיעין)

קידום לפי נושא ספציפי – אין מה לעשות, המוח של כולם לא פועל בצורה בינארית ואחידה, וביטויים שלנו יראו לנו הגיוניים להזנה, למשתמשים אחרים לא יעלו בכלל על הדעת, לכן לא כולם יגיעו לאותה התוצאה. על מנת לייעל את תוצאות החיפוש בגוגל יהיה על מקדם האתר להוסיף תתי כותרות שנוגעות לנושא הספציפי אותו מחפשים. (לדוג’- תיקון מחשב נייד עם מסך מגע)

קידום אזורי+קידום לפני נושא ספציפי- אם המשתמש רוצה להגיע לתוצאה המדויקת ביותר, הוא ישלב בין שני סוגי הקידומים שהצגנו קודם. (לדוג’- תיקון מחשב נייד עם מסך מגע במודיעין)

אז למה קידום אתרים בגוגל כל כך חשוב?

-ידעתם שלפחות 20% מהחיפושים שמתבצעים בגוגל, הם חיפושים חדשים שמעולם לא התבצעו?. מדובר בכמעט 900 מיליון עד 1.1 מיליארד חיפושים פר יום, שגוגל לא מכיר ושאינם מוצגים בכלי מילות המפתח שלו.

-ידעתם שעם השנים יותר ויותר אנשים מחפשים בצורה קולית, על כן הביטויים המוזנים ארוכים יותר?

קחו את שתי העובדות שציינו ותבינו דבר פשוט- ככל שתשקיעו במתן מענה לביטויים או שאלות מורכבים יותר באתר, כך תגדילו את הסיכויים להמרות. יכול להיות שחיפושים מסוג זה יביאו לכם פחות משתמשים בחודש אבל עם הנתונים שהצגנו בפסקה הקודמת, ברור לנו שהתוצאה תהיה הרבה יותר מדויקת, רווחית ובטוחה לטווח ארוך.

טיפ לסיום- חשוב לא להסתמך רק על כלי מילות מפתח והשלבים שציינו, לא להסתמך רק על ביטויי זנב קצר ולא רק ביטויי זנב בינוני. תבינו, להגיון תפקיד מרכזי פה; שלבו באתרכם שאלות רלוונטיות ותשובות יעילות, תוסיפו מאמרים בנושאים משיקים (לא חסר כאלה) והתוצאות? לגמרי ידברו בעד עצמן!

קידום אתרים בגוגל SEO